אובדן הריון בשל רשלנות רפואית- מה חשוב לדעת?

October 01 2023spiderus_admin

תביעות רשלנות רפואית בזמן הריון הן תביעות נפוצות לצערנו. על אף שמרבית ההריונות מסתיימים בלידת תינוק בריא ואם בריאה, הרי שישנן לידות אשר לא מסתיימות בצורה תקינה והאם או העובר ניזוקים כתוצאה מכך.

בכל מקרה שבו הוסב נזק לעובר או לאם בשל רשלנות רפואית בלידה, ניתן להגיש תביעת רשלנות רפואית כנגד הרופא או בית החולים. ישנם מקרים שבהם רשלנות רפואית בזמן הריון או בלידה איננה נגמרת בנזק לעובר או לאם, אלא באובדן ההיריון. מדובר על מקרה מצער ביותר. בכל מקרה שכזה, חשוב מאוד לפנות לשירותיו של עורך דין רשלנות רפואית בהריון ולידה, אשר יודע כיצד לנהל תיקי תביעה מעין אלה ברגישות ובצורה מדויקת ולהשיג את הפיצוי המקסימלי עבור המשפחה.

מהן הסיבות האפשריות לרשלנות רפואית שמובילה למוות של עובר?

ישנם לא מעט מקרי רשלנות רפואית שבהם ניתן לקשר את המוות של העובר ואת אובדן ההיריון לרשלנות רפואית. בין המקרים הללו ניתן למצוא:

אם האם לא עברה בדיקות מעקב רלוונטיות בסוף ההיריון בשל העובדה שלא הופנתה אליהם ובגין זאת לא זוהתה מצוקה עוברית שהובילה למוות של העובר, הרי שמדובר על רשלנות שהובילה לאובדן הריון.

אם אישה לא הופנתה לבדיקות שונות שמטרתן לזהות זיהומים שיכולים להיות מסוכנים לעובר ובגין זאת, העובר מת בתוך הרחם, ניתן לתבוע בגין רשלנות רפואית.

אם בבדיקות שונות שמטרתן היא לסקור את מערכות גופו של העובר או בבדיקות שמטרתן היא לזהות מומים חמורים שונים, לא זוהו אותם מומים ובשל כך, העובר שלא היה בר חיות בשל המומים, מת מיד כאשר נולד או בתוך הרחם, מדובר על מקרה רשלנות רפואית שניתן לתבוע בגינו.

ישנם לא מעט מקרים שבהם בשל רשלנות של רופא או גורם רפואי אחר במהלך לידה, העובר מת ברחם או מיד כאשר הוא נולד. במקרים הללו, כדאי לבחור באופן מידי עורך דין רשלנות רפואית מקצועי ומנוסה וזאת בכדי שיסייע להגיש תביעה.

כיצד יסייע עורך דין רשלנות רפואית?

עורך דין רשלנות רפואית הוא איש המקצוע שיש לבחור בו עבור תביעות רשלנות רפואית בהריון ולידה. מדובר על איש מקצוע שמכיר היטב את הנהלים השונים במקרה של תביעה מעין זאת, שיודע כיצד לפעול החל מהשלבים הראשונים של התביעה הכרוכים בחקר המקרה וכן באיסוף מסמכים והתייעצות עם מומחה רפואי וכלה בהגשת התביעה.

עורך הדין ינהל עבורכם את התביעה כולה, יעניק ייצוג הולם בבית המשפט מול הנתבעים וישיג עבורכם את המקסימום מהתביעה.

אין ספק כי אובדן הריון בשל רשלנות רפואית הוא אירוע מצער ביותר אשר גורם עוגמת נפש רבה למשפחה כולה. פיצוי כספי לא באמת יכול להשיב את מה שאבד, אך הוא בהחלט יכול לסייע בתקופת האבל המורכבת על מותו של העובר או על אובדן ההיריון בטרם עת ועל כן, עורך דין רשלנות רפואית מקצועי ומנוסה בתחום, הוא קריטי להצלחת התביעה ולהשגת הפיצוי המקסימלי המגיע לכם בגין התביעה.

Share:

gf-travelguide

הישארו מעודכנים